Leer over marktkansen en consumenten met BioAcademy Winter Webinars!

Verdiep je in bereiding, verkoop, marktontwikkelingen en kansen

Kook live mee met het bereiden van Groene Kool Stamppot

Wil je op dinsdag 28 januari een nieuwe en gezonde bereiding leren kennen van Groene Koolstamppot? Kook dan live mee tijdens het webinar van Marion Pluimes De Groene Kookacademie om 16.45 uur en je hebt gelijk een heerlijke avondmaaltijd! De ingrediënten, het recept en wat je moet klaarzetten vind je alvast op de pagina van dit webinar in het programma op de site. En gewoon meekijken met het webinar en inspiratie opdoen, kan natuurlijk ook!

Marion omschrijft zichzelf als een vakidioot met een enorme passie voor haar vak: Koken op een natuurlijke manier. Het allerbelangrijkste hierbij? Dat het leuk, lekker én gezond is. Het is haar ambitie om jou de sterren van de hemel te laten koken. Met vertrouwen in je eigen kunnen. Doe dus lekker mee!

Marktontwikkelingen én kansen voor biologische producten

Voorafgaand aan dit webinar, om 16.00 uur, zal Jan Groen van Green Organics je in een webinar meenemen in een aantal beschouwingen en marktontwikkelingen voor biologische producten. Hoe blijft biologisch relevant in een veranderende markt?

Vervolgens is er om 16.45 ook een webinar van Jochem Wolthuis van Duitslanddesk Agri, Food & Flowers die je inzicht zal geven in de kansen voor de verkoop van jouw AGF-producten in Duitsland: De grootste afzetmarkt voor deze Nederlandse producten. Nederland staat bekend om haar innovatieve teelt, logistieke efficiëntie en betrouwbare leveringen – precies wat Duitse afnemers zoeken.

Maar hoe kun je deze voordelen nu optimaal benutten? Leer dus in dit webinar hoe je succesvol zaken kunt doen met Duitse inkopers. Alsook wat belangrijke afzetkanalen zijn, zoals de Duitse supermarktketens en foodservicekanalen. En ook in Duitsland groeit de e-commerce met nieuwe spelers als Picnic en Knuspr die marktaandeel winnen. En denk ook aan de Duitse levensmiddelenindustrie, een belangrijke afnemer van grondstoffen, halffabricaten en technologie uit Nederland.  

Wat scheppen Duitse consumenten op hun bord? Wat zijn eetgewoontes? 

Uiteraard ben je dan ook benieuwd naar de voorkeuren van Duitse klanten en naar het eetgedrag van Duitse consumenten, wat resulteert in het grotere bio-marktaandeel. Het aantal inwoners van Duitsland is vijf keer zo groot als het aantal inwoners van Nederland en ook eten zij drie keer zoveel biologisch als Nederlanders. Ze waarderen bio vanwege kwaliteit, duurzaamheid en gezondheid.

In zijn tweede webinar op Maandag 3 februari, zal Jochem Wolthuis je laten zien wat deze markt zo uniek maakt en hoe je daar als ondernemer van kunt profiteren. Je ontdekt trends, klantbehoeften en strategieën om je eigen producten succesvol te positioneren in Duitsland.

Koop je ticket en bekijk alles, voor alle doelgroepen

Naast deze en andere webinars binnen het thema Marktkansen & Consument - zoals boerderijwinkel-verkoop, een winkel-assortiment passend bij jouw klanten samenstellen en je bio-productkennis verbeteren – zijn er voor agrarische ondernemers, adviseurs, handelaren, verwerkers, winkeliers, winkelpersoneel, consumenten en beleidsmakers nog véél meer webinars over thema’s als Toekomstbestendig Telen, Regelgeving & Certificering, Innovatie & Samenwerking en Kennis & Ontwikkeling. Je kunt ervoor kiezen om voor € 25,- een ticket voor één van de drie dagen te kopen en alle webinars op die dag te kunnen bekijken of voor € 50,- een ticket te kopen en alle 36 webinars te kunnen bekijken.

Na aanmelding stel je eenvoudig je persoonlijke programma samen en kun je de webinars volgen via een Microsoft Teams-link.

De BioAcademy-partners kijken ernaar uit om je welkom te heten! Inschrijven doe je via  Winter Webinars BioAcademy - BioAcademy