Wessanen Benelux B.V.
Hoogoorddreef 4, 1101BA Amsterdam Plan je routeConsumenten kiezen meer dan ooit voor gezonde en duurzame voeding. Wessanen Benelux speelt in op die stijgende vraag met verantwoorde merken zoals Zonnatura, Clipper, Natufood, Molenaartje, De Rit, Tartex en Allos.
Merkontwikkeling, supply en distributie staan daarbij centraal. Denk bijvoorbeeld aan opvallende TV reclames, het lanceren van nieuwe Zonnatura produkten zoals verantwoorde maaltijden en ontbijt granen, en het inlijven van nieuwe merken zoals Clipper thee om de portfolio uit te breiden. Dat consumenten hiervoor kiezen blijkt ook uit de cijfers: Wessanen Benelux groeit double-digit in een stagnerende levensvoedingsmiddelen markt.
Om deze stijgende lijn vast te houden en de merken te blijven ontwikkelen waait er momenteel een frisse wind door Wessanen Benelux. Met een nieuw management team, een geoptimaliseerde portfolio strategie, kersverse talentvolle & ambitieuze professionals en een nieuwe cross-functionele manier van werken.
Allen gefocused op het punt van aankoop en de consument, teneinde een solide basis voor toekomstige groei neer te leggen. Na een carrière bij o.a. Kraft, The Coca-Cola Company en Reckitt-Benckiser begon Jeroen Mustert in de zomer van 2013 als General Manager bij Wessanen Benelux. “Gedurende het eerste anderhalf jaar hebben we de nadruk gelegd op het realiseren van een significante verbetering van de bedrijfsresultaten, alsook het verbeteren van de structuur, de werkwijze en de focus van de organisatie,” zegt Mustert. “We staan nu 100% voor bewust gezonde en duurzame voeding en hebben een duidelijke missie, visie en strategie.
De cultuur wordt gekenmerkt door passie voor resultaat, mensen, verantwoordelijkheidsgevoel en doelbesef. Werknemers voelen zich doelgerichter en betrokkener door de mix van uitdaging, verantwoordelijkheid, mogelijkheid om het verschil te maken, coaching en training. Dit resulteert in een stijle leer- en prestatiecurve. Eén die zich nu al vertaalt in resultaten. Daar krijgt iedereen energie van.”